cooltravel.reismee.nl

Ontmoeting met een vriend in Lissabon

EEN FACEBOOK VRIEND IN LISSABON

We hebben een drukke periode achter de rug, veel werk en verplichtingen.

Maar nu hebben we toch besloten er een lang weekend tussenuit te gaan. 'Waar zullen we naartoe gaan' vraag ik aan Anouk die aan het chatten is met een vriendin via Facebook. Ze kijkt op van haar toetsenbord en denkt zichtbaar diep na. 'Eigenlijk heb ik wel zin in wat zon', zegt ze na een minuut van overpeinzen. 'Het is alweer een tijd slecht weer in Nederland en ik heb voorlopig wel weer genoeg regen gezien.”

'0ke', zeg ik en knik instemmend, 'Barcelona, Nice, Milaan?' Het is even stil en Anouk tuurt naar haar iPad alsof daar een antwoord op mijn vraag zou verschijnen. 'Wacht maar' zegt ze plots, 'ik zet de vraag wel even uit bij mijn vrienden op Facebook' en ze begint enthousiast te typen.

'Suggestie nummer 1' zegt ze een paar minuten later... 'Marijke stelt Bordeaux voor.' Op het gezicht van Anouk kan ik zien dat dat niet de suggestie is waar ze op zit te wachten. 'En Caspar stelt Istanbul voor' vervolgt ze en er verschijnt een glimlach op haar gezicht waaraan ik kan aflezen dat we waarschijnlijk volgend weekend over de Grand Bazaar slenteren.

Opeens zie ik de glimlach op het gezicht van Anouk plaatsmaken voor een uitdrukking van verbazing. Ze kijkt aandachtig naar haar iPad alsof ze een mail van Richard Branson heeft ontvangen. 'Aan je gezicht te zien zou ik zeggen dat je zus net heeft bekent dat ze al jaren een minnaar heeft' grap ik. Zonder op te kijken en zonder ook maar om mijn grap te glimlachen, zegt ze: 'Ik wist niet dat ik een Facebook vriend had die Fernando heet'.

Ik ga achter haar staan en kijk over haar schouder mee naar het scherm. Als reactie op haar vraag waar we een lang weekend zouden moeten doorbrengen staan 3 reacties, van Marijke, Caspar en ...Fernando. 'Ik zou het niet weten' zeg ik 'klik eens op z'n profiel'. Op het scherm verschijnt een foto van een jonge man. De foto is zichtbaar ouder gemaakt met een foto programma waardoor het lijkt alsof het een foto uit het begin van de vorige eeuw is. 'Hij heeft een foto van z'n opa gebruikt' zegt Anouk lachend. 'Woonplaats: Lissabon, beroep: schrijver' leest Anouk hardop voor, 'hij wil ons ontmoeten in Lissabon!'

'Beste Fernando' typt Anouk met 2 vingers, 'bedankt voor je bericht. Het lijkt ons leuk om Lissabon te ontdekken, waar zullen we elkaar ontmoeten? Groet, Anouk'. 'Beste Anouk, wat fijn om te horen dat je de uitnodiging accepteert', verschijnt er in beeld 'Ik kan je Heritage Avenida Liberdade als hotel aanbevelen, perfecte ligging en uitstekende kwaliteit'. 'Ik zal een bericht voor jullie achterlaten bij de receptie'.

Dezelfde avond nog boeken we onze vlucht bij TAP en reserveren we het Heritage Avenida Liberdade bij Girassol Vakanties online.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!